Alla inlägg under maj 2009

Av Belinda - 31 maj 2009 14:56

* Jahapp, Nu är dom sista maskinerna igång! Fyra maskiner tvätt ungefär...


* Fint väder idag också! =) Man blir så himla glad! Tänk va vädret kan påverka ens humör! Så såfort jag är klar me tvätten så ska ja ut i värmen! :D Hade säkert kunnat vart ute medans tvätten sköter sig själv.. men då skulle ja inte få det städat så därför gick ja inte ut :P



*  Hehe rättade precis min bingolott från i söndags.. 100kr till mig :) Tackar Tackar! Hoppas på att d blir lite mer kronor ikväll ;) .. Hahah jaaa.. Jag PREMINUERAR på bingolotto! .. Måste ju ha nått att göra på tråkiga söndagskvällar..



* Jag vill flytta .. Satt o tänkte på d igårkväll! Skönt det skulle vara att flytta från denna lägenhet! Få ett nytt hem o göra om allt från början me möblering o sånt! Det ser ju bara rörigt ut här.. vet inte va ja ska göra! Men tja , flytt lär d ju inte bli heller verkar d som!! =/ ..



* Nu blir det lite mat.. Pommes o korv va d som lockades mest när man rota runt!! Har blivit så TRÖTT på pasta!!! .. O ja , vet att d finns några som säkert tänker nu att "Kan hon bli trött på d?".. Men JA! Är sjukt trött på d hehe ..



PussPuss! 

Av Belinda - 30 maj 2009 23:28

Oj, såg att ja inte har skrivit sen i måndags.. sorry!!  Hmm , ja vad har hänt sen i måndags.. inte mkt!Jag kämpade på med pencilinen...  I torsdags va mamma,jag,syster Èlaine o brors tjej Cicci till Ullared!! Verkligen ett stort tack till Linda o Andreas som hade Nowalie från onsdagkväll till fredag morgon!! Betydde så mkt för mig!! O kul att det gick bra.. Men guuuud va ja saknade min lilla tjej! Aldrig vart borta från henne så länge!! Usch va jobbigt det va!!Avbröt också min pencilinkur i torsdags morse... Orkade inte hålla på längre med skiten.. Dom fastna i halsen o höll på o ja pallade inte med det eftersom att d gjorde så saaaatans ont!! O mosa dom va ingen idé alls!! Ska ringa på måndag till vårdcentralen igen o berätta allt.. så får vi se vad dom säger o tycker att ja ska göra!! För nu börjar halsonten komma tillbaka..  Idag va ja o snuttan me Jessie o Niclas ut till Jessies föräldrar.. Fan d va ju såååå varmt så vi tänkte vi skulle sola o bada =) Men fy va kallt d va i poolen (19 grader) Hihi ... ja doppa mig bara till midjan! Nowalie tyckte d va kallt men nog fan skulle hon bada ändå! Hmmps.. hehe .. Gumman , älskar att umgås med dig!! Vi är perfekta för varandra.. :) Är så glad att du finns i mitt o snuttans liv!! O Nowalie tycker mkt om dig hon också =) .. <3  Imorron är det tvätta som gäller.. ska städa ordentligt här också ! Wigis va hit äntligen idag o satte upp mina hyllor!! Blev rätt fint =) .. Så imorron ska d bli ännu finare! Fan inte vart hemma på flera dagar.. Usch så det ser ut här!! Men d ska ändras på minsann :P ..   Måndag är Nowalie ledig från dagis.. hon ska på återkontroll på sjukhuset 10.30 så både dom o ja tyckte att d inte va nån idé att låta henne vara på dagis då!  PussPuss!

Av Belinda - 25 maj 2009 22:52

Började med att ja fick komma in 20 min efter min tid ja fick i telefonen!När ja kom in så kolla han mig i halsen o sa "Jadu, det här såg ju inte vackert ut, är det säkert att du får någon luft?" .. O ja skratta bara till o sa "Ja en så länge är det ingen fara".. Sen så skrev han ut pencilin o ja blev helt förvånad över att han inte gjorde nått mer så ja frågade fall dom inte skulle ta några prover eller nått.. hehe fan ja hade ju ställt in mig på den där pinan man har i halsen när dom kör ner den där jävla topspinnen . Men ja fick bara till svar att han skulle inte pina mig genom att gå ner med massa saker där.. o dessutom såg han direkt att ja behövde pencilin.Sen sa han att om ja får svårt att andas (vilket han tyckte ja borde ha) så skulle ja direkt upp till akuten. O så kolla han lite i datorn o sen sa han att "Nu e d tredje gången du är här bara detta år med svullen hals.. Jag bestämmer att om det blir nått mer problem med din hals så bokar vi operation för dig så dom tar bort dina halsmandlar" HJÄLP!!! Så nu äter ja pencilin i en vecka.. O dom tar verkligen kål på mig! Har bara fått i mig en halva! O ja ska ta 3 ggr om dan!! Hur i helvete ska ja klara d.. Visst, ja får mosa dom eftersom att dom verkligen är DUNDER STORA men dom smakar ju fan bara värre då ! Men ja tror ja måste göra d ändå.. den här halvan ja tog fastna ju vafan.. Känns som att den sitter bakom näsan!!  Jaja, God natt!

Av Belinda - 25 maj 2009 10:44

Gud va skönt med lite sol.. Äntligen =)
  Ringde upp till Barn men d kom bara nått konstigt pipande? Skumt.. så ja fick inte tag på dom!Får gå ner till BVC istället..  Ringde vårdcentralen.. Hon blev irriterad på mig att ja inte hade tagit tempen igår när ja hade feber.. Men va ska ja göra om ja inte har nån?Aja, ska dit 15.15 iallafall! Får se vad dom säger..   Imorron blire dagis för Nowalie o medans hon e där ska ja städa.. Behövs VERKLIGEN!!    PussPuss!

Av Belinda - 24 maj 2009 21:19

Mår inte alls bra.. har fått feber, ont i halsen, vet inte om det är i ärret från kejsarsnittet eller om d e musklerna under men ont gör det iallafall! Ryggraden känns typ av.. Vart en jävla pissdag! Knappt orkat tagit hand om Nowalie!! Imorronbitti ska ja ringa upp till Barn o begära att dom tar ett prov på Nowalie för att kolla om hon e allergisk mot pollen.. o sen vill ja att dom lyssnar på hennes lungor igen för o kolla astma.. Nu är det flera stycken som sagt att det låter precis som att hon har ansträngningsastma.. o jag har ju de så ja ska kolla Nowalie.. Sen tänkte ja ringa vårdcentralen åt mig också.. knappt ätit nått idag! Kan inte svälja.. imorse hade ja jättesvårt att andas! Nowalie är ledig från dagis imorron för dom har heldagsplanering.. PussPuss!

Av Belinda - 21 maj 2009 20:47

Idag va jag , Nowalie, lillesyster Èlaine, hennes son Jamie, Lillebror Tim o hans tjej Emelie till badhuset :) .. Va premiär förJamie, hehe tyckte d va dags att dra med honom till "Stora badkaret" hehe .. o han tyckte d va sååå roligt.. skrattade oftast hela tiden =) .. O Nowalie tyckte också såklart att d va kul.. hon ÄLSKAR verkligen badhuset!! =) Min skrutt!!när vi duschat o bytt om o så.. så somnade båda barnen i vagnarna hehe.. helt utslagna..
  Imorron ser det ut att bli party för min del.. jag o min stumpis :D Nowalie ska sova hos min mamma ..  Men det hade vart mkt roligare fall man vart flera.. Nån som e på? Hör gärna av dig isånnafall..   PussPuss!

Av Belinda - 21 maj 2009 11:35

Varför i helvete pinar man sig själv genom att titta på kort o läsa gamla mess?! Klart ja saknar honom .. Han är ju min kärlek! Kärlek vid första ögonkastet för mig ..

25 januari 2001 träffade ja denna varelse för första gången! O det sa bara klick! Min kärlek för honom växte för varje gång vi träffades! För honom va ja ingenting då ... Va mest bara strul! sågs då o då på Rolling .. Man ville helst inte träffa honom för att man visste att man bara kan drömma om att få en sån som honom .. Det gick ett par år som vi inte pratade på .. Jag träffade Robin.. levde med honom i 6 månader! sedan gjorde ja slut? .. 8 månader senare va jag gravid! Visade sig att Robin va pappan o vi hade en dotter tillsammans! 

En dag skrev Tobias till mig på msn .. vi började prata om allt o ingenting.. pratade o messade varandra varje dag.. till sist kom ju mina känslor tillbaka för honom som ja trodde att ja hade glömt! O han ville testa om det funka för oss som ett par! Nowalie var lite mer än 3 månader när vi började våran resa tillsammans.. allt va jättebra! Han hade lite svårt för Nowalie i början .. Men vem skulle inte ha d med en nästan 4 månaders bebis när man själv inte e "van" med spädbarn?

Sen mot slutet gick det mest neråt! Vi båda tvivlade mer o mer på att om d verkligen kommer funka!? Men vi kämpade på.. 1 års dagen kom o vi båda va glada att vi hållt tillsammans så länge!! Men till slut kände ja bara mer o mer att ja orka inte.. jag hade tröttnat! 1 år o 27 dagar fick vi tillsammans! Älskar honom .. men det får vara såhär nu! Hoppas på en stark vänskap istället!



Vet inte varför ja skrev detta.. det bara kom ! 


PussPuss!

Av Belinda - 20 maj 2009 11:31

Va till tuna park med lillesyster o hennes son Jamie idag.. blev att ja köpte två par byxor till Nowalie o två tröjor + två par strumpor! .. Hon behöver verkligen byxor.. Är så trött på att hon har mjukisar.. Så svårt att köpa jeans till henne .. men ja ska nog hitta ;) .. Får väl köpa skärp!!


Idag blev det kalas hos Jessie stumpan som fyllde 22år :) .. Fick ett armband i silver av mig o Nowalie.. hehe hon verka gilla d så d va väl rätt positivt! Det va verkligen fint!!


Usch va tråkigt d känns.. hade skrivit jätte mkt o så fuckar sig datorn .. o nu har ja ju ingen lust att skriva om allt! Jaja , lite blev det iallafall!!



PussPuss!

Ovido - Quiz & Flashcards