Alla inlägg under april 2010

Av Belinda - 20 april 2010 09:49

Hallojsan! :)

 Solen skiner o ja mår skit bra :) Härligt att vara på skit bra humör förengångsskull!


Nowalie har haft hosta hur länge som helst nu ... och inatt blev det väl lite för jobbigt så hon låg bara o hosta o hosta tills hon till slut kräktes :( . Så det va bara att riva ut sängkläderna o fixa dom .. Duschade av henne lite snabbt o tvättade henne. På med blöja o pyjamas igen  o sen la ja henne i min säng. Orkade verkligen inte gräva fram nya sängkläder åt henne från garderoben.. så det fick bli min säng. Efter det va allt lugnt.. hon sov som en gris! :) Idag mådde hon bra.. inte lika mkt hosta.. hon fick lite mollipect innan vi åkte till dagis.


Har äntligen tagit ett kort på Nowalie´s säng (Många som undrade hur den såg ut) o visst, den är inge märkvärdig sådär.. Men ah, nu finns d en bild iallafall :) 


  

Så ser den ut.. lite stökigt men :) .. Och det är en "Vikare" Så det går alltså att vika ner fotändan o den vid huvudet vartefter hon växer :) O den ska målas vit.



Ah nej , det va typ de ja skulle skriva.. =)

Äta nånting o sen ut i solen ? JAaaaaaaa ! :D


Puss o kram!

Av Belinda - 18 april 2010 15:49

 


Är så sugen på att tatuera mig .. Och denna är det tänkt ska bli min första, skiter i smärtan! Hehe men har lite problem med vart jag ska sätta den .. Förslag?



Har egentligen ingenting att skriva :)  Eller jo , jag skulle kunna sitta o skriva hur mkt som helst.. men gör d inte för det är ALLTID det kommer en massa gnäll o sånt, och det är det sista ja vill just nu! Orkar verkligen inte det. 

Nowalie och jag har haft några cp dagar nu .. Det funkar bara inte.. Vi gör varandra galna o irriterande. Så det är skönt att det är måndag o dagis imorron för henne. Dom har 3 dagarna i veckan på dagis betyder guld! Verkligen! Och det är inte de att jag är trött på henne eller nått sånt.. MEN att vara ensamstående förälder är faktist en tuff kamp! Och även fast man är två i föräldrarskapet så behöver man lite "ensam tid" .. Alla behöver det. O just därför betyder dom här dagarna guld för mig.. även om det bara är 5 timmar/dag .. räcker gott och väl!


Hmm ja som sagt, skulle kunna sitta o skriva massor.. men nej !


Puss Och Kram !

Av Belinda - 14 april 2010 16:55

Hola!


Va på möte imorse hos PersonalStrategerna klockan 9 .. Sen gick jag till K68 på ett annat möte om jobb 11.30 , sen blev de lite fika med Danne o Mackan :)

Har bara vart ute idag efter ja hämtat Nowalie.


Ska åka till Nyköping strax och hämta en säng åt Nowalie som jag köpt =) .. Kommer bli en tuff match med att försöka få henne i säng o sova.. Men det är en match JAG kommer vinna tror ja ;) .. Får väl se hur det går.


Nu måste jag kila.. pussPuss!

Av Belinda - 13 april 2010 11:22


           

  Hello =) ..

Tänkte visa lite hur Nowalie´s rum/väggar blev :)


    

JA, hon sover fortfarande i spjälsäng och det STÖR mig så otroligt mkt!! Men jag ska köpa en växasäng åt henne!


  Kanske inte syns så värst mkt, men väggarna är alltså målade i babyrosa.



  De där sitter på ena hennes vägg.. hand och fotavtrycket är gjort när hon va 3 månader ungefär :) o Princess ramen fick hon i julklapp 2009 av sin mormor.


  Det där sitter på hennes dörr. Bokstäverna är i trä som ja har köpt. Pappersbjörnen fick hon på dagis då hon fyllde 2 år, Pärlstjärnan har hon gjort själv på dagis :) och fotot är dagiskortet 2009 =).



Har tankar på att börja blogga lite igen :) Har kanske inte så mkt att skriva.. o kanske inte blir så ofta då jag inte har dator hemma.. Men jag ska göra ett försök igen iallafall =) ..


Puss o Kram !

Ovido - Quiz & Flashcards