Alla inlägg under september 2009

Av Belinda - 23 september 2009 13:42

Mår lite bättre idag.. snorig o hostig bara..men trycket i skallen e dock kvar.. känner sig lite snurrig vissa gånger!

Får väl se fall d går över.


Snuttan har inte fått vart på dagis denna vecka :( .. Hon är förkyld hon också. Visst hon har vart snorig på dagis förut.. men nu pga svininfluensan så vill dom att barnen e hemma när dom e sjuka, vilket e helt förståeligt! Hon hade feber i söndags.. måndag,tisdag va hon feberfri.. Idag verkar hon ha feber igen.. kändes väldigt varm innan ja la henne när hon skulle sova middag. Hon borde vakna nu närsomhelst så då ska ja kolla tempen på henne. Hon fick alvedon innan hon la sig iofs..


La in en intresseanmälan på en lägenhet på Fristadsgatan 10c idag.. Tio minuter senare ungefär ringer en tjej från Graflunds o ber mig ringa tjejen som bor där för att få komma o titta på lägenheten.. Klockan 17 idag skulle ja komma.

Men får sen höra att Graflunds inte accepterar nån som e arbetslös/socfall till lägenheter. Så nu känns d helt meningslöst att ens lägga energi på den lägenheten.. men ska ringa till Graflunds o höra fall d stämmer.. Ska bara som sagt vänta på att Nowalie vaknar så ska vi gå till mamma.. Fan dyrt att ringa från mobilen .


Har äntligen fått min tid till gynmottagningen.. Nog för att d har lugnat ner sig lite granna i äggstockarna eller va d nu e .. men vill ändå titta! Kanske sitter nånting där fast d inte gör lika ont längre! Blev galen på den där smärtan.


Nej , lite skrev man iallafall.


Hmm trodde JAG va för ung för dig.. men icke ! Dejta en 20 åring funkar ju d också =/ . 12 år. Aja..


PussPuss!

Av Belinda - 22 september 2009 09:10

Fifaan.. ja e förkyld igen! De är ju inte många veckor sen ja va sjuk ..

Idag mår ja riktigt jäävla dåligt.. täppt i näsan, hostar, huvudet känns dom bly, ont bakom ögonen, konstig värk i magen , ont i rygg och nacke! USCH!!!! Vill bara ligga i sängen idag! Men Nowalie e ju hemma från dagis så det funkar inte . Riktigt jävla tryck i skallen .. känner mig nästan snurrig! Jaja, nog med gnällandet!


Inte mkt som har hänt.. både ja o Nowalie har vart sjuka nu till och från ett tag.. Mamma o dom planerar att åka till Ullared på söndag men ja följer nog inte med.. ville ju bara dit o köpa vinterkläder .. men dom kan köpa med sig d till Nowalie fall dom nu åker dit .


nej fan , orkar inte sitta här..  hej då !

Av Belinda - 13 september 2009 21:57

Ifall folk inte läser kommentarerna så : Jag ber Cicci om ursäkt då d inte va du som hade kommenterat tydligen ! Men det blir lätt så .. Men nu har jag bett om ursäkt så!




Igår blev det utgång.. Nowalie va hos min mamma.

Hamnade på Time .. Rätt skoj! Träffade sedan en kompis kan man väl kalla honom.. Hade kontakt förut men den försvann o nu verkar den komma tillbaka :) Är så glad för det.. Du e så fin :) .


Idag har vi bara vart hemma.. Jag har vart så trött hehe .. så vi har städat lite o så!


Nu kom Fia så ska kanske ta o vara lite social förengångsskull ;) ..


PussPuss

Av Belinda - 12 september 2009 00:25

Hmm moget att kommentera utan att skriva sitt namn! Men vet att d e du Cicci.. Hur fan kan du tro att du vet vad som e sagt mellan mig o Robin ? lägg av förfan!


Jahapp, då va mobilen såld! O så har ja köpt mig en ny :) Är fortfarande väldigt ovan haha.. hade värsta problemet med att hitta "Ä" i sms.. hehe men nu vet ja hur man gör! :D haha.. riktigt stolt! Har köpt den dära LG KS360 :)


Fia sover här i natt.. Hon ligger nu o kollar på gamla avsnitten av Big brother från 2003  :P Linda åkte precis ut ! haha, bara Kajsa,Micke,Danne o Larsa kvar! .. Men vet ju vem som vinner ;) .


Imorron blir det att tvätta klockan 13.. undertiden så ska det städas.. även i Nowalies rum, men det ska hon nog få hjälpa till med själv minsann :P hehe.. Ptja, mer händer väl inte ! Jo , ska över till mamma ett tag. Måste lämna hennes bankomat kort.. hehe förde över pengar till d idag då NOWALIE bröt av mitt!! Men ah, får se vad som mera händer.


PussPuss!

Av Belinda - 10 september 2009 12:57

Har kommit in i en sån där tanke period nu =/ -


Innan Nowalie föddes o ännu längre tillbaka så sa ja ofta att mina barn skulle få det bra! Dom skulle få kärlek,tak över huvudet,mat på bordet, hela o rena kläder o allt annat som ett barn behöver.. Allt det har jag gett henne! Jag sa att ja skulle träffa en underbar kille att skaffa mina barn med.. en som VERLIGEN ville ha barn! Så mina barn inte fick det som jag, leva utan en pappa! ALLA barn behöver sin mamma och pappa! Visst, jag hade en pappa DÅ OCH DÅ.. Han fanns inte där så ofta ja hade velat att han skulle gjort.. Och jag kommer nog alltid vara besviken på honom för det! Men det fanns också orsaker till att han försvann.. Han behandlade folk illa! O jag hatar honom för det.. Har aldrig velat lyssna på när familj o släkt pratat om allt d dåliga med honom, för att jag älskar honom ! Han är ändå min pappa, och mig har han aldrig rört o kommer aldrig göra. Men jag förstår dom människor som tycker illa om honom..


25 mars 2006 hittade jag den underbaraste killen jag träffat, någonsin! Vi gick in i ett förhållande nästan påengång.. Allt va helt magiskt .. Spenderade varenda dag tillsammans med massor av skratt! Vi hade det verkligen kul tillsammans.. efter någon månad så kommer denna människa till mig o säger "Älskling, jag vill ha barn med dig" , Jag svarade "Menar du verkligen det?" o hans svar blev "Ja, jag vill att vi blir en familj" .. och vi försökte o försökte.. plötsligt kom inte min mens en månad.. o ja tänkte direkt att d va nånting som växte inom mig. Jag jobbade då på båten så vi hade telefonkontakt så fort ja befann mig på svenskt vatten.. berättade detta för honom.. och han blev glad, sa att han hoppades på att det va så som vi trodde! men det va d inte.. men vi fortsatte våra försök till att bli en familj.. men ingenting hände.

Sedan hände nånting o det tog slut mellan oss efter 6 månader tillsammans! Nu tänker ni säkert att vi inte va tillsammans så länge för att planera barn.. Men vi älskade varandra obeskrivligt så vi såg inge problem med det.

Vi pratade inte med varandra på ett tag.. men sen började vi umgås som kompisar igen .. och sexet kom snabbt upp igen .. misstänkte att vi va påväg tillbaka till varandra.. det va ju d båda ville, men att vi skulle ta det lungt.. men ah , blev inte så mkt mer förhållande för oss.. förutom utan kläder. Han sa till mig att han vill så gärna att ja kommer tillbaka till honom.. men ja sa att ja ville tänka på saken.. Åtta månader senare så gjorde jag ett graviditetstest för min mens hade inte kommit.. Det visade positivt och jag va gravid.

Efter ett tag så fick ja höra att han skaffat en annan tjej.. Och jag blev förstås väldigt ledsen eftersom att ja trodde det skulle bli bra mellan oss igen då vi skulle försöka igen .  Tiden gick.. det tog slut mellan dom, och då kontaktade han mig. Sa att han ville att vi skulle ses.. och ja gick med på det. Vi träffades och pratade.. Och min mage hade ju börjat växa o ja såg hur han snabbtittade på magen hela tiden samtidigt som vi pratade.. Han sa att han saknade mig, han ville att vi skulle försöka igen men ja va osäker.. Jag sa att vi kunde ses som kompisar ett tag eftersom att vi inte träffats eller pratat på ett tag.. men tydligen dög det inte för han gick tillbaka till henne.

3 Januari 2008 föddes en bebis.. jag ringde honom o berättade det.. han sa då att han vill inte ha nånting med det barnet att göra och att det inte var hans.. 6 februari kom svaret från faderskapstestet, Det visade sig ju att det va han som var barnets pappa. Han skrev på pappret om faderskapet. O har sen dess sagt att han inte vill veta av varken mig eller våran dotter.. Och jag har undrat nu i 20 månader - Varför inte? Hur kan man plötsligt vända så ?

Och det jag ville komma fram till var att jag har svikit mig själv.. Det jag har lovat så länge är helt väck. Min dotter växer upp utan en pappa.. Visst, kommer säkert finnas nån fadersfigur i hennes liv.. men det är inte detsamma som ens biologiska pappa. Jag vet. Blir så ledsen inuti mig när ja ser en kille/man med barnvagn.. eller hör nån säga saker om sitt barn.. för nån vecka sen frågade ja en kompis hur han mådde.. han svarade att det inte va så bra o att han va nere märktes gott o väl.. jag frågade va d var för nånting.. hans svar blev: "Jag saknar Bea så jävla mycket!" Bea är hans dotter.. och ja började bara gråta.. visste inte vad ja skulle göra eller nånting.. bara grät! Vet att det är flera barn utan en mamma/pappa men jag vill inte ha det så. Jag gör så gott jag kan iallafall för att få henne att må bra.. och hon mår bra! Vi mår bra tillsammans! Vi klarar oss .


Andra tankar som kommit fram är .. Min gammelmormor o gammelmorfar! Saknar dom rackarna väldigt mycket. Hittade kort hemma hos mamma på dom :( .. Blir påmind varje gång man ser eller hör sockerdricka.. hehe fick alltid det när man va o hälsade på .. gammelmorfar kom alltid "sockerdricka, sockerdricka" :) Så fina! Men är glad att dom fick ett långt liv tillsammans.. att dom fick bli gamla tillsammans. Sån kärlek vill jag också ha .



Nej fan , nu går ja o gör nånting annat innan ja deppar ihop totalt. hehe .. Mena inget dumt med nått av d ja just skrivit.. bara saker i mitt huvud just nu ..


Av Belinda - 4 september 2009 12:05

Den här morgonen. . .
ska jag le när jag ser ditt ansikte
och skratta när jag känner att jag vill gråta

 Den här morgonen. . .
ska jag låta dig välja vad du vill ha på dig
och säga hur fint det blev

 Den här morgonen. . .
ska jag kliva över tvätten, lyfta upp dig
och ta med dig ut till lekparken

 Den här morgonen. . .
ska jag låta disken ligga kvar odiskad
och låta dig lära mig hur man lägger det där pusslet

 Den här kvällen. . .
ska jag dra ut telefonkontakten och låta bli att sätta på datorn
och sitta med dig på gården och blåsa bubblor

 Den här kvällen. . .
ska jag inte skrika åt dig en enda gång, inte ens det minsta grymt
när du skriker och gråter efter glassbilen
och om den kommer förbi går jag ut och köper en glass

 Den här kvällen. . .
ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du vuxit upp
eller fundera lite extra på varje beslut jag har tagit som rör dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig hjälpa mig att baka kakor
och jag kommer inte att stå lutad över dig för att tillrättavisa dig

Den här kvällen. . .
kommer jag att hålla dig i mina armar och berätta om hur du föddes
och hur mycket jag älskar dig

 Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stänka i badkaret
och lova att inte bli arg

 Den här kvällen. . .
kommer jag att låta dig stanna uppe sent
medan vi sitter på verandan och räknar alla stjärnor

 Den här kvällen. . .
kommer jag att sitta nära dig i timmar
och missa mina favoritprogram på TV

 Den här kvällen. . .
när jag drar mina fingrar genom ditt hår medan du ber
kommer jag att tacka Gud för Den finaste gåvan som givits

Jag kommer att tänka på de mammor och pappor
som letar efter sina försvunna barn,
de mammor och pappor som besöker sina barns gravar
i stället för deras sovrum,
de mammor och pappor som är på sjukhus för att med gränslös sorg
se sina barn lida och för sitt inre skrika att dom inte klarar mer

 Och när jag kysser dig god natt kommer jag att hålla dig litet hårdare, litet längre.
Det är då jag kommer att tacka Gud för dig och inte be honom om något mer. . .
. . . utom en dag till

Av Belinda - 2 september 2009 12:49

Jahaa, då kommer smärtan igen! Önskar ja kunde få den där jävla tiden till ultraljud NU! Det ger sig ju inte med värktabletter längre.. o d har fan gått 2 månader! Måste ja ringa o tjata!? Jo man måste tydligen det.. Sliter snart ut allt som sitter där.. det gör så jäävla ont!


Har ingenting att skriva..


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards